Volgers

donderdag 22 maart 2018

Hallo lieve volgers


Vandaag is het mijn beurt om een blogpost te verzorgen voor Studio Light.
Deze keer ga ik een easel kaart maken met de super frisse nieuwe lijn "so spring"van Studio Light
Wat een prachtige lijn is dit weer je krijgt ondanks de kou echt een lente gevoel.

Zoals gezegd ga ik een easelkaart maken en ik laat jullie door middel van foto's zien hoe ik deze gemaakt heb.

De basis voor deze kaart heb ik gemaakt met stencilSS80 deze stans je 2 keer uit.


Vervolgens ga je op 1 stans rillijnen plaatsen aan de lange rechte zijde op 1 cm vanaf het hoekje links en op 3,4 cm vanaf de rechterhoek,zie foto.


Op bovenstaande foto zie je hoe de eerste stans gevouwen moet worden.


Nu pak je voor je designpapier de kleinste stans van  STENCILSS80 en de stippel stans van STENCILSS75 deze stans je samen uit.

De middelste stans van STENCILSS80 stans je uit kraft karton.
Op onderstaande foto zie je de 3 opeenvolgende stansen.

Deze 3 kan je alvast op elkaar gaan plakken ,even opletten dat  je hem mooi onder de strik en de orchideeën hoek schuift. 


Nu ga je aan de slag met het sta gedeelte van de easel kaart.
De witte hadden we al klaar dus alleen het kraft karton stansen met de middelste stans en dan het design papier stansen met de kleinste stans.


Aangezien ik altijd zuinig met mijn papier ben heb ik er rest stukken voor gebruikt en deze ga je nu even uitmeten of ze netjes qua randjes uitkomen en dan opplakken.
Het meeste werk is nu gedaan ziet er al gaaf uit toch!!!!


Met de celebrate stans STENCILSS79 gaan we nog iets leuks doen.
Deze stans je 2x uit kraftkarton en 1x uit designpapier.
De 2 uit kraft plak je netjes op elkaar en de celebrate uit designpapier gaan we nu bewerken met clear embossingspoeder.
Je herhaalt de stappen  versamark-poeder-verhitten 3 tot 4 keer zodat je een mooie dikke glanzende stans hebt gekregen en dan plak je hem nadat hij droog is op de kraft celebrate.
Nu heb je dus een hoge stans gecreëerd.


Nu wordt het tijd om de kaart mooi aan te gaan kleden dat is met de nieuwe So Spring lijn geen enkel probleem deze lijn is zo gaaf en de kleuren daar word je blij van.
Op de volgende foto zie je de celebrate stans glimmen boven de bubble stans STENCILSS74.


Hieronder een close up van de stipjes stans en het oh zo mooie vlindertje.


Op onderstaande foto kan je zien dat ik een soort van strookje gecreëerd heb waar het sta gedeelte tussen moet komen.Aan de achterzijde een bandje van touw en aan de voorzijde wat parels.
Nu blijft de kaart mooi staan.


Het zij aanzicht van de kaart zie je hier onder.


Ik hoop dat jullie de kaart mooi vinden en veel plezier met maken .


veel liefs Corrine


Gebruikte materialen

          

                                                                                                                                                                        
        

                     

1 opmerking:

  1. Hoi Corrine wat een leuke kaart en een duidelijke uitleg.
    Vraag me af waarom je niet zo veel reactie's heb, is het de bedoeling dat je géén reactie achter laat.
    Heb ook de andere dingen bekeken en ben volger geworden van jouw blog.
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reacties ik lees ze met heel veel plezier