Volgers

dinsdag 21 mei 2019

Ocean view trapjeskaart

Hallo lieve bloglezers

Vandaag mag ik weer een blogpost verzorgen voor Studiolight.
Deze keer heb ik een trapjeskaart gemaakt met een verborgen oceaan.
Ik heb hiervoor de super toffe  Ocean View lijn voor gebruikt.
Deze lijn past ontzettend goed bij mij ik mag dagelijks wandelen langs de zee en geniet daar dan ook met volle teugen van.


We gaan aan de slag,voor het gemak heb ik voor jullie een tekening gemaakt waar de maten rillijnen en snijlijnen op staan.
De maten van je basiskaart zijn 13,5 cm x 22,5 cm.
Volgens het patroon ga je nu de maten overnemen met potlood .
Let goed op blauw is snijden en oranje is rillen.


Zodra je alles gesneden en gerild hebt vouw je de linkerkant naar rechts.
Je basis kaart is nu klaar.


We gaan nu de opleg in een andere kleur maken bij mij is dat oker.
Je hebt 7 blokjes nodig van 4,1 cm x 4,1 cm
En 2 stroken van 8,6 cm x 17,2 cm.


Deze stroken ril je in het midden en ga je nu voorzien van een lintje aan de achterkant.
Zorg dat je 2 lintjes hebt van ongeveer 75 cm liever iets te lang dan te kort.


Op bovenstaande foto zie je dat het lint in het midden geplakt wordt en dus aan de opening van je flap uitsteekt.

Nu kan je deze okergele delen op gaan plakken kijk even goed naar de foto hoe de openslaande flappen geplakt worden.
De linksonder draait naar links open.
De rechtsboven draait naar rechts open.


Tijd voor het design papier.
De 7  kleine blokjes worden nu 3,7 cm x 3,7 cm.
En je hebt 6 vierkantjes nodig van 8,2 cm x 8,2 cm.
En dan is je basiskaart klaar we gaan hem nu lekker op pimpen met heel veel die-cut elementjes en stansjes uit deze mooie Ocean View lijn.
Hieronder laat ik jullie foto's zien van alle kanten van de kaart die ik gemaakt heb.





De tekst op de wegwijzers heb ik zelf verzonnen dus die staat er niet standaard op.




Ik hoop dat jullie hem weer leuk vinden en wens jullie veel plezier met het maken van deze kaart.
Veel liefs en tot de volgende post hieronder zie je nog de gebruikte materialen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reacties ik lees ze met heel veel plezier