Volgers

zaterdag 24 januari 2015

Metal tape art kaarten

Gisteren heb ik de metallic voetbal kaart op een Facebook groep geplaatst en toen kwamen er veel vragen hoe maak je dit.
Ik ga het stap voor stap proberen uit te leggen met behulp van foto's.
Hieronder zie je de producten die ik heb gebruikt.
Metal tape te koop bij de action en ik noem het maar ruitjes tape dit plakt iets dat is te koop in de bouwmarkten volgens mij gebruikt een stukadoor dit.
Verf en het blokjes lint (staat niet op  de foto)zijn van de action
De letters zijn van de zeeman.
De motor mal heb ik 2x gestanst en is van Marianne design.
Verder nog wat gereedschap om te embossen en hier de tape glad te maken.
Radar wieltje (naai gereedschap). 

Je neemt een vierkante kaart van 12,5 cm papier wat je niet mooi vind want je ziet er straks niets meer van.
Dan plak je het ruitjes tap op een aantal plaatsen de letters zijn zelfklevend dus die plakken makkelijk op t karton.
De motor plak je eerst de niet geëmboste en daarop de geëmboste zo krijg je meer diepte.
Vrolijk geheel zo hè ,nog wel.

Dan gaan we stroken metaal tape knippen op de kaart plakken en met je embos tool goed langs de randen van de letters en je stansjes.Alles proberen zo goed mogelijk de details van naar voren te krijgen,wel oppassen want je scheurt het in de kleine gaatjes makkelijk. 


Hieronder is hij helemaal beplakt en geëmbost en opgewreven.
Met het radar wieltje heb ik her en der strepen gemaakt en die later weer kruisjes en streepjes van gemaakt met de embossings pen.

Nu gaan we verven eerst alles in t zwart even laten drogen en het overtollige er met keukenrol eraf wrijven.Gaat er teveel af dan nogmaals herhalen.

Hieronder heb je een zwarte kaart.

Hieronder heb ik hem schoon gepoetst.

Blauwe en rode verf mengen en op een aantal plaatsen aanbrengen.
Even laten drogen en weer op poetsen.

Wat blokjes metallic lint van de action erop het geheel op een zwarte opleg van 13x13cm en dan op een vierkante witte kaart.
Klaar ben je het is veel werk maar erg leuk om te maken en zo stoer voor de boy's

neg een paar detail foto.s
De kruisjes

De stipjes

Veel plezier met t maken
Liefs Corrine

7 opmerkingen:

  1. een prachtige kaart is het geworden zeg
    en wat een duidelijke uitleg heb je gegeven dank daarvoor
    Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig.. en wat goed uitgelegd, ook met de foto's.. dankjewel..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een supermooie kaart Corrine!
    Goed uitgelegd, ik ga het ook eens proberen.
    Je maakt leuke kaarten en ben je blog gaan volgen.
    Kom je ook eens bij mij kijken?

    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrine,

    Mooie mannenkaart. Heb dat metaalfolie spul ook nog liggen maar nog niets meegedaan. Je hebt er iets mooi van gemaakt.

    Fijn weekend en groetjes,
    Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Corrine,
    Dank je wel voor de uitleg. Mooi gedaan hoor!
    Groetjes Monique
    www.crealoetje.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superstoer Corrine. De techniek kon ik al en je hebt het heel duidelijk uitgelegd. Ik vind dat gaastape een gaaf effect geven. Je hebt er echt een heel leuke creatie mee gemaakt.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig stoere kaart. Bedankt voor de uitleg!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reacties ik lees ze met heel veel plezier